Grupa zerówka - Tematyka zajęć

 

KWIECIEŃ

TYDZIEŃ I: WIOSNA NA WSI 

− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Uparty kogut oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Misja ratunkowa
− będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski
− dowiedzą się, co jedzą zwierzęta z gospodarstw wiejskich
− będą rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich
− poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zapracowany kogut
− poznają różne rodzaje wag
− będą ważyć przedmioty – określać, co jest cięższe, a co lżejsze
− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich
− dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik
− wykonają traktory do makiety wiejskiego podwórka
− dowiedzą się, jak wyglądała praca rolnika kiedyś, a jak wygląda dziś
− rozwiążą zagadki
− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik)
− wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka
− będą układać zdania z określonymi słowami
− wykonają makiety wiejskiego podwórka

TYDZIEŃ II: DBAMY O PRZYRODĘ

− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Generał Mamuś
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza planeta Ziemia
− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
− poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie zużycia plastiku
− utrwalą zasady segregowania śmieci
− będą układać sekwencję według wzoru (rytmu)
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wykonają odznakę przyjaciela przyrody
− wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym
− określą, kiedy jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Ziemi
− dowiedzą się, co to jest elektrownia wiatrowa
− rozwiną umiejętność tworzenia kodu

TYDZIEŃ III: PUK PUK, TO JA SZTUKA.

− określą swój nastrój
− będą rozwijać percepcję słuchową
− wysłuchają wierszy Barbary Szelągowskiej Niedocenione instrumenty oraz Małgorzaty
Strękowskiej-Zaręby ***
− dowiedzą się, kim był Fryderyk Chopin
− wysłuchają utworów Fryderyka Chopina
− wykonają obraz do melodii utworu
− wysłuchają i nauczą się piosenki Jestem wszędzie
− będą nazywać instrumenty
− odczytają hasło w diagramie
− będą wcielać się w role aktorów
− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym
− będą wypowiadać się na temat zawodów związanych z filmem
− wezmą udział w zabawie rozwijającej myślenie logiczne
− wykonają obraz ze stopionych kredek świecowych
− wezmą udział w grze w małych zespołach
− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki

TYDZIEŃ IV: POLSKA - MOJA OJCZYZNA

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Moje miejsce na ziemi oraz legendy Mariana Orłonia O Lechu i Białym Orle
− poznają literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają charakterystyczne miejsca swojego regionu
− wysłuchają piosenki Polska – moja ojczyzna i ją zaśpiewają
− będą rozwijać słownictwo
− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
− poznają flagi państw europejskich
− poznają narzędzia służące do pomiaru płynów
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
− poznają Syriusza – maskotkę Unii Europejskiej – i hymn UE
− dowiedzą się, jak wygląda flaga Unii Europejskiej
− dowiedzą się, kiedy jest obchodzony Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
− wysłuchają hymnu Polski
− rozwiążą zagadki
− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
− zapoznają się z mapą Polski

Miasto Rybnik Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach