Grupa zerówka - Tematyka zajęć

 

MAJ

TYDZIEŃ I: W ŚWIECIE ZWIERZĄT

− określą swój nastrój
− będą układać zdania z określonym wyrazem
− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej Wybory na króla sawanny i Zapłakany Diego
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę
− rozwiążą zagadki
− poznają ciekawostki o zwierzętach
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta na kontynentach
− wykonają maski słonia
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę
− dowiedzą się, ile miejsca na Ziemi zajmują morza i oceany, a ile lądy
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
− wykonają prace plastyczne: Meduzy, Kolorowe zwierzęta
− będą dzielić wyrazy na głoski
− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie w lesie
− stworzą plakaty
− będą pracować w grupach
− wykonają masażyki na plecach kolegów

TYDZIEŃ II: CO W TRAWIE PISZCZY

− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Zabawa w chowanego
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec
− będą ćwiczyć liczenie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na łące
− wezmą udział w ćwiczeniach oddechowych
− wezmą udział w quizie
− wykonają eksperymenty
− dowiedzą się, czym jest zielnik
− wykonają pracę plastyczną Zielnik

TYDZIEŃ III: MOJA MAMA I MÓJ TATA

− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wspólne zainteresowania
− dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca
− rozwiążą zagadki pantomimiczne
− wysłuchają i nauczą się piosenki Przygody z rodzicami
− wypowiedzą się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami
− wykonają ramkę z masy solnej
− będą puszczać bańki mydlane
− będą rysować kolorową kredą
− będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie
− poszerzą wiedzę o członkach rodziny
− obejrzą rodzinne fotografie
− wypowiedzą się na temat swoich rodzin
− będą brać udział w zabawach logopedycznych
− będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych
− wykonają pracę plastyczną Upominki dla mamy i taty
− wezmą udział w zabawach z rodzicami

TYDZIEŃ IV: CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA

− określą swój nastrój
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Dziecięce marzenia
− wezmą udział w treningu uważności i koncentracji
− wysłuchają i nauczą się piosenki Hymn dzieci
− dowiedzą się, czym jest tolerancja
− wezmą udział w zabawach integracyjnych
− będą rozwijać umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych
− będą doskonalić umiejętność przeliczania
− będą bawić się w zabawy dzieci z różnych stron świata
− wykonają eksperyment
− zaznaczą w kalendarzu datę 1 czerwca – Dzień Dziecka
− wezmą udział w grze zręcznościowej
− wykonają pracę plastyczną Prezent dla przyjaciela

 

Miasto Rybnik Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach