Zerówka II – tematyka zajęć

Czego uczymy się we wrześniu w grupie sześciolatków?

Tydzień 1: Moje przedszkole

Tydzień 2: Ja i ty to my

Tydzień 3: To jestem ja

Tydzień 4: Lecą liście kolorowe

 

Umiejętności dziecka:

  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, mówi o sobie
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne w dostępnym zakresie, przelicza elementy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Przypomina sobie znaczenie pojęcia: para (w znaczeniu: dwa)
  • Określa cechy pór roku, zna oznaki zbliżającej się jesieni, rozpoznaje pospolite gatunki drzew
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha dzieci i dorosłych podczas zabawy i wykonywania różnych prac, uważnie słucha podczas czytanych tekstów
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych (w tym zajęć gimnastycznych), plastycznych, twórczych, naśladowczych
  • Wykonuje prace plastyczne
  • Uczy się piosenki, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę o, O, a, A drukowaną i pisaną
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozumie znaczenie wyrazów: przyjaźń, przyjaciel, dobroć, koleżeństwo
  • Posługuje się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, obok, na górze, za, przed, z lewej, z prawej; rozróżnia prawą i lewą stronę swojego ciała; stosuje pojęcia: dłuższy, krótszy  
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania, wyrabia w sobie właściwy stosunek do wygranej i przegranej w zabawie
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Rysuje różnymi kolorami kredek, wyrabia sprawność manualną, stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek
  • Poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po przedszkolu i ogrodzie przedszkolnym
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji poprzez rysowanie i podczas słuchania muzyki
  • Obdarza szacunkiem dorosłych, którzy pracują w przedszkolu
  • Kształtuje poczucie bycia współgospodarzem przedszkola
  • Potrafi samodzielnie się ubierać
Przedszkole nr 14 im. Janusza Korczaka w Rybniku
ul. Śląska 1a
44-206 Rybnik
tel: +48 32 739-32-40
fax: +48 32 739-32-40
Copyright © 2018.  Hard-Comp.pl All rights reserved.