zerówka II – Tematyka zajęć

Maj 2020

Tematyki tygodniowe

  1. Nasze ulubione książki ( 4-8.05)
  2. Majowa łąka(11-15.05)
  3. Zawody naszych rodziców ( 18-22.05)
  4. Moja mama jest najważniejsza ( 25-29.05)

 

Treści programowe realizowane w maju :

 

  • mówi o swoich odczuciach,
  • uczestniczy w naprawianiu zniszczonych książek .
  • zna zasady korzystania z książek,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
  • rozwiązuje zagadki, opowiada, układa historyjkę, odpowiada na pytania
  • podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
  • zna przysłowie
  • potrafi wymienić zawody związane z powstaniem książki
  • wciela się w rolę baśniowego bohatera.
  • wykonuje prace twórcze inspirowane walorami przyrody.
  • wykonuje ćwiczenia ortofoniczne, usprawnia motorykę narządów mowy, dokonuje analizy słuchowej, dokonuje analizy sylabowej, dobiera w pary rymujące się obrazki oraz wymyśla własny rym, wypowiada się poprawnie pod względem gramatycznym, logicznym, artykulacyjnym
  • wyróżnia głoski w nagłosie
  • czyta litery i sylaby

-doskonali sprawność grafomotoryczną .

  • rozpoznaje bohaterów bajek po fragmencie obrazka
  • opowiada o swoich ulubionych książkach, bohaterach bajkowych
  • sprawnie liczy, posługując się liczebnikami porządkowymi i głównymi, dodaje i odejmuje
  • rozwiązuje zadania z treścią
  • wie, jak zachować się w miejscach użyteczności publicznej

-wykorzystuje w pracach plastycznych nietypowe techniki malarskie

-nazywa zawody wykonywane przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, nazywa różne zawody, określa czynności zawodowe i cechy charakterystyczne poznanych zawodów

  • wykonuje prace plastyczno-techniczne
  • dokonuje pomiarów za pomocą centymetra krawieckiego .
  • dokonuje syntezy głoskowej słów, posługuje się czasownikami dla określania czynności, wyjaśnia funkcję i zastosowanie zegarka, tworzy wyraz stanowiący nazwę zawodu na podstawie pierwszej sylaby, wypowiada się na określony temat
  • doskonali sprawność grafomotoryczną
  • klasyfikuje zawody ze względu na grupy rodzajowe
  • wybiera monety potrzebne do zapłacenia określonej kwoty, oblicza sumę, którą należy zapłacić za kilka produktów
  • wnioskuje na podstawie zagadek słownych.
  • rozróżnia fałsz i prawdę w zdaniach
  • organizuje i uczestniczy w zabawie zespołowej w stałych i czasowych kącikach tematycznych, przestrzegając ustalonych reguł zabawy
  • zna cykl rozwojowy motyla i żaby \
  • usprawnia aparat artykulacyjny, układa zdania z podanymi czasownikami
  • uważnie słucha tekstu, rozwija myślenie twórcze w zabawach językowych, wyjaśnia, co to znaczy zarozumiałość, wyciąga wnioski na podstawie treści słuchanego tekstu, układa życzenia okolicznościowe
  • wypowiada się na temat opisanych zdarzeń, szereguje obrazki historyjki obrazkowej wg chronologii zdarzeń, odpowiada na pytania
  • dekoduje informacje zawarte w kodzie graficznym, łączy w pary obrazek i odpowiadający mu cień
  • wykonuje upominek dla mamy, postępując wg instrukcji
  • odczuwa nastrój oraz charakter muzyki i odzwierciedla go w tworzonych opowiadaniach, gestach i ruchach, wykonuje prace plastyczno-techniczne
  • wypowiada się na temat wspólnych zbaw z mamą i odczuwanej wtedy radości
  • różnicuje litery podobne

-wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy.

  • sprawnie posługuje się pojęciami kierunkowymi w odniesieniu do osi własnego ciała oraz położenia siebie względem innych obiektów.
  • prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie podczas zadań graficznych
  • klasyfikuje przedmioty i tworzy zbiory wg określonej cechy lub rodzaju
  • uważnie słucha opisów i wyciąga wnioski w celu rozpoznania przedmiotu
  • rozpoznaje piosenki po usłyszanym fragmencie melodii, śpiewa piosenki z pamięci, prawidłowo artykułując słowa – rytmicznie, zgodnie z tempem i melodią
  • okazuje serdeczne uczucia swojej mamie i jest odbiorcą ciepłych uczuć od niej

 

 

   
     
     
     
     
     

 

 

 

     
     
     
     
     

 

 

     
     
     
     
     
     

 

 

 

     
     
     
     
     
     

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
     
     
     

 

Przedszkole nr 14 im. Janusza Korczaka w Rybniku
ul. Śląska 1a
44-206 Rybnik
tel: +48 32 739-32-40
fax: +48 32 739-32-40
Copyright © 2018.  Hard-Comp.pl All rights reserved.