zerówka II – Nowinki grupowe

 

Ponownie ruszył nabór do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Rybnik na rok szkolny 2020/2021

  1. Rodzice dzieci zamieszkałych w obwodzie danej szkoły podstawowej w terminie do 16 czerwca br. (do godz. 15.00) mogą potwierdzić wolę uczęszczania do szkoły obwodowej swojego dziecka za pomocą witryny elemento.pl
  2. Dla kandydatów, którzy nie chcą uczęszczać do swoich szkół obwodowych postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wolne miejsca w szkołach podstawowych. Witryna naborowa dla rodziców jest dostępna do 16 czerwca br. (do godz. 15.00) elemento.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rodzice przedszkolaków

Przedszkole prowadzi rozeznanie dotyczące zapotrzebowania rodziców na opiekę przedszkolną od 25.05.2020r.

Informujemy Państwa, że w zależności od zainteresowania mogą być podejmowane decyzje dotyczące ograniczenia liczby miejsc w przedszkolu.

W pierwszej kolejności przyjmowane będą dzieci rodziców pracujących w takich dziedzinach jak: służby mundurowe, służba zdrowia, pracownicy handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych.

Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo dzieci proszę Państwa o odpowiedzialne zadeklarowanie się i nie zgłaszanie dzieci z rodzin objętych kwarantanną, izolacją oraz tych, które przeszły COVID i nie mają  aktualnego badania na brak wirusa.

O podjętej decyzji (TAK lub NIE) proszę informować bezpośrednio wychowawców grup drogą mail:beata.bylina@interia.pl lub telefon/ sms  662347823  lub massenger do dnia 19.05.2020r. (wtorek) do godz. 16.00



 

 

 

W związku z zaistniałą sytuacją i zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolu w obecnym czasie, zamieszczamy propozycje aktywności do działania z dzieckiem w domu.

Rodzice mogą kontaktować się z nauczycielami poprzez pocztę elektroniczną:

Beata Bylina-Kosz: beata.bbk-p14rybnik@wp.pl

Agnieszka Zimnoch: agnieszka.z-p14rybnik@wp.pl

Anna Jastrzembska: anna.j-p14rybnik@wp.pl

lub grupę facebookową : Zerówka-Muchomorki

Szczegóły dotyczące realizowanych treści podstawy programowej (propozycje zabaw, karty pracy itp) zgodnie z naszymi ustaleniami znajdują się na grupie facebookowej (Zerówka-Muchomorki). Zapraszamy wszystkich rodziców do wspólnej zabawy z dzieckiem.

TEMATYKA TYGODNIA: MOJA MAMA JEST NAJWAŻNIEJSZA

25.05.2020 poniedziałek: Moja mama ratowniczka

1.Jak mama uratowała księżyc- słuchanie opowiadania, zabawy językowe i logiczne. .

2.Porządkowanie i numerowanie historyjki obrazkowej . kolorowanie bukietów zgodnie z kodem. Karta pracy s.34-35.

3.Zabawa logopedyczna – bańki mydlane. Karta pracy s. 36

4. J. angielski – I love my mummy (osłuchanie z piosenką, utrwalenie nazw kolorów).

26.05.2020 wtorek: Moja mama czarodziejka

1.Praca plastyczna – laurka dla mamy.

2.Zabawy z literami. – Rozsypanka literowa. (układanie wyrazów); Zapomniane literki – wstawianie brakujących liter w wyrazy.

3.Jak nasza mama odczarowała wielkoluda” – różnicowanie li­ter podobnych, wykonywanie zadań na podstawie przeczytane­go tekstu.  4.Słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na temat treści, wyjaśnienie słowa „zarozumiały”.

5.Eksperyment – Poduszkowiec. karta pracy s. 37

27.05.2020 środa: Kwiaty dla mamy.

1.Rozpoznawanie godzin na zegarze . Dorysowywanie elementów elementów pętli.

2.Kwiaty dla mamy”- Zabawy rytmiczne z mamą .  Słuchanie piosenki .  Karta pracy  str 41

3.Terapia ręki – kolorowa rybka – przewlekanie. Ćwiczenia z zakresu motoryki małej.

4. J. angielski – mummy, mummy. (utrwalenie piosenki, słuchanie opowiadania w j. angielskim: „My mum”.

28.05.2020 czwartek: Razem z moją mamą

1.Zabawy ruchowe w domu. Tor przeszkód i skok do mety. Karta pracy str. 38.

2.Zabawa matematyczna – gdzie jest piłka? (gra online www.grymatematyczne.pl)

3.W domu- rysowanie po śladzie ; liczenie w zakresie 20 .

4.Zabawa w dziennikarzy – wywiad z mamą . Karta pracy s.93,94.

29.05.2020 piątek: Z mamą miło spędzam czas.

1.Rozpoznawanie kierunków. Rysowanie pod dyktando. Dokańczanie wg własnego pomysłu.

2.Masażyk dla mamy. Karta pracy s 40.

3.Zabawa ruchowa – co robi mama.

4.Z mamą miło spędzam czas -układanie obrazka z części z wykorzystaniem JigsawPlanet. Karta pracy s. 39

TEMATYKA TYGODNIA: ZAWODY NASZYCH RODZICÓW

18.05.2020 poniedziałek: Kto buduje dom?

1.„Wszyscy dla wszystkich” – poznawanie specyfiki różnych za­wodów.

2.:Kim chciałbym zostać gdy dorosnę – zabawy muzyczno-rytmiczne. Rysowanie na temat  „Mój wymarzony zawód „. Karty pracy s. 26,27,

3.Zabawa logopedyczna – gimnastyka buzi i języka. (zabawy usprawniające narządy artykulacyjne)

4. J. angielski – professions. (zabawy ruchowe z j. angielskim, attributes).

19.05.2020 wtorek: Kto szyje ubrania?

1.Zabawy z czytaniem. Tworzenie wyrazów z sylab. Rebusy literowe. KP Strona 30.

2.Kalambury – jaki to zawód.

3.Przyszywanie guzika

4.Czy kartka papieru utrzyma szklankę wody? – doświadczenie.

20.05.2020 środa: Robimy zakupy.

1.”Zakupy ” – posługiwanie się monetami, obli­czanie kwot, zabawy w kupowanie książek z wykorzystaniem monet, obliczanie ceny kilku produktów, wyznaczanie kwoty potrzebnej do zakupu, porównywanie kwot, określanie, gdzie jest więcej, a gdzie mniej („Karty pracy”)

2.Rodzaje sklepów- czyli co gdzie można kupić . karty pracy s  32, 33

3.Terapia ręki – zabawy grafomotoryczne.

4. J. angielski – My favourite Job. (utrwalanie nazw zawodów)

21.05.2020 czwartek: Jest tyle ciekawych zawodów na świecie.

1.Praca plastyczna – zawody naszych rodziców.

2.Gimnastyka – zabawy ruchowe w domu.

3.Zawód kosmonauta – rysowanie po śladzie.

4.Oglądanie filmu animowanego :Poznajemy miejsca pracy i różne

zawody. Karty pracy s.90

22.05.2020 piątek: Wielki turniej o zawodach.

1.Quiz- zawody

2.Ćwiczenia w czytaniu .  Historyjka obrazkowa –„Od ziarenka do bochenka”

Oglądanie zdjęć z wycieczki do „Chlebowej chaty” Karty pracy s. 31,66

3.zawodowe duble. – gra

4. Zabawy z elementami przeliczania. + Karta pracy s. 28

TEMATYKA TYGODNIA: MAJOWA ŁĄKA

11.05.2020 poniedziałek: Majowa łąka.

1.Oglądanie ilustracji „na łące”. Rozwiązywanie rebusów. Utrwalenie cyfr.

2. Przerysowywanie wzorów po kratkach, kolorowanie zakodowanej ilustracji.

3.Zabawa logopedyczna – gimnastyka buzi i języka.

4. J. angielski: in the meadow. Zapoznanie ze słownictwem, zabawy ruchowe).

12.05.2020 wtorek: Zwierzęta na łące.

1.Zabawy z literami. Literowa kostka. Zabawy z czytaniem – zakupowa lista. Sylabowy wąż. KP. 20-21.

2. Zabawy ruchowe „na łące”.

3. Cykl rozwojowy motyla. Oglądanie filmu edukacyjnego.

4. Eksperyment.  Nadmuchanie balonu za pomocą octu i sody.

13.05.2020 środa: Zakodowana łąka.

1.Korowanie rysunku zgodnie z kodem. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. 

2.Zabawa w układanie liczb z koralików. Wprowadzenie systemu dziesiętnego. Rozwiązywanie działań arytmetycznych (zadania dla dzieci zdolnych).

3. Terapia ręki – zabawy z domową masą plastyczną.

4. J. angielski – coding & meadow. (kodowanie z j. angielskim).

14.05.2020 czwartek: Kwiaty majowej łąki.

1.Praca plastyczna – na łące – techniką stemplowania. KP s.6

2.Zabawa ruchowa – butelkowy slalom.

3.Rozwiązywanie zagadek słownych. Mieszkańcy łąki.

4.Słuchanie opowiadania. Rozwijanie zdań.

15.05.2020 piątek: Co piszczy w trawie?

1.Piosenka bąki z łąki. Żabki, bocian, żaba. Śpiewanie refrenu. Zabawa rytmiczna. Improwizacje ruchowe.

2. Motyl, praca według wzoru.

3. Zabawa matematyczna – rytmy na trawie. 

4.Hodujemy fasolkę – dokonujemy obserwacji tygodniowej.

 

TEMATYKA TYGODNIOWA: NASZE ULUBIONE KSIĄŻKI

4.05.2020 poniedziałek: Dom bez książek to dom bez okien.
Słuchanie opowiadania : Dom bez książek, to dom bez okien.

1.Oglądanie prezentacji 
multimedialnej :” Wszystko o książce”

2.Opowiadanie ilustracji, czytanie tytułów książek i rysowanie ilustracji do książki „ Na pomoc planecie”.

3.Zabawy logopedyczne. Ćwiczenia oddechowe.

4. J. angielski – English books. (E.Carle Papa, please get the moon for me). Słuchanie literatury obcojęzycznej. Wykonanie ilustracji. 

05.05.2020 wtorek: Opowiadamy nasze ulubione bajki.

1.Zabawy z literkami. Literowe wykreślanki. Literkowy twister.

2.Zabawa ruchowa „Ulubione bajki”.

3.Słuchanie piosenki o figurach geometrycznych. Ćwiczenia grafomotoryczne: rysowanie figur, zapisywanie cyfr

4.Eksperyment : Jak powstaje tęcza „ – rozczepienie światła przez pryzmat – tęcza ; film edukacyjny  „Tęcza”.

 

06.05.2020 środa: Czytamy nasze ulubione książki.

1.Ile książek jest na półce?-  liczenie książek na półkach, karta pracy

2.Moja ulubiona postać z bajki-  malowanie farbami lub kredkami.

3.Terapia ręki – zabawy z odrysowaną dłonią.

4.J. angielski – Little Red Riding Hood.

07.05.2020 czwartek: Idziemy na baśniowy bal.

1.Praca plastyczna pt. Ulubiona postać z bajki.

2.Ruch to zdrowie – Zabawy gimnastyczne w domu.

3.Zabawa ruchowa: „Woźnica i konik”

„Skaczemy po literowym chodniku”

4.Kalkowanie obrazków z książek przez kalkę techniczną.

08.05.2020 piątek: Moja biblioteczka.

1.Porządkowanie książek na półce. Układanie wg wielkości lub przeznaczenia.

Ćwiczenia grafomotoryczne- zakładki do książek

2.Ćwiczenia w czytaniu, opowiadanie historyjki obrazkowej.

3.Realizacja projektu zdrowotnego „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Pogromcy bakterii i wirusów.

– zarazki lubią nasze ręce (doświadczenie),

– mycie rąk zgodnie z instrukcją podawaną przez GIS,

– praca z ilustracją: ocena zachowań dzieci ukazanych na obrazkach.

 

 

 

TEMATYKA TYGODNIA: JESTEM POLAKIEM, EUROPEJCZYKIEM.

27.04.2020 poniedziałek : Jestem Polakiem.

1.Prezentacja : Kilka słów o naszej ojczyźnie

Polak mały- film o symbolach narodowych.

Piosenka- Jesteśmy Polką i Polakiem.

2.Kolorowanie mapy Polski lub malowanie na temat „ To jest Polska”.

3.Zabawa logopedyczna – Wycieczka Tosi.

4.J. angielski – I live in Europe”.

28.04.2020 wtorek: Mieszkam w Rybniku.

1.Zabawy utrwalające poznane litery.

2.Zabawy ruchowe w domu.

3.Rybnik – moje miasto. Słuchanie opowiadania „ Rybek z Rybnika” J. Siek .

Czytanie sylab i wyrazów z głoską r,

4.Eksperyment: Czy ogień można zgasić szklanką ? – doświadczenie z płonącą świecą.

29.04.2020 środa: Mieszkam na Śląsku.

1.Na prawo? Na lewo? – rozpoznawanie kierunków; zabawy matematyczne .

Zabawa taneczna ze śpiewem – Kiedy jesteś

smutny – utrwalanie kierunków.

Tworzenie książeczki: Tu mieszkam.

2.Słuchanie bajki po Śląsku „ Czerwony kapturek .

3.Terapia ręki –rybka z kaszy i farby.

4. Poland – my country. Zabawy z j. angielskim.

30.04.2020 czwartek: Jestem Europejczykiem.

1.Praca plastyczna – orzeł biały.

2.Film edukacyjny. Zwiedzamy Europę.

3.Ćwiczenia w czytaniu. Teksty z książki mam 6 lat : Flaga, Fabryka

4.Ćwiczenia grafomotoryczne: Flagi.

TEMATYKA TYGODNIA: ZWIERZĘTA GOSPODARSKIE

20.04.2020 poniedziałek: zwierzęta w gospodarstwie rolnym.

1.Film: Zwierzęta gospodarskie na wsi- film edukacyjny .

2.Piosenka „ Na podwórku ..”:

Łamigłówki mądrej główki : krzyżówki, rebusy, zagadki słowne, gra ściganka.

3.Gimnastyka buzi i języka– zabawa logopedyczne.

4. J. angielski: Animals on the farm.

21.04.2020 wtorek: F jak farma.

1.Zabawy z literą F,f.

2.Zabawa ruchowa przy piosence Stary Donald farmę miał.

3.MDS- mała litera f.

4.Eksperymenty z jajkiem.

22.04.2020 środa: Zwierzęta i ich dzieci.

1 Taniec: Kaczuszki , śpiewanie piosenki .

2.W wiejskiej zagrodzie – zabawy matematyczne.

3.Terapia ręki – świnka z orgiami praca usprawniająca motorykę małą.

4. J. angielski – pig & duck.

23.04.2020 czwartek: Dlaczego hodujemy zwierzęta ?

1.Praca plastyczna – kura. Odbijanie dłoni pomalowanej farbą.

2.Zabawa ruchowa z elementem czytania. (zwierzęta do zagrody).

3.MDS –wielka litera F

4.Słuchanie opowiadania Olek i Ada : Kaczęta, prosięta, konięta?

24.04.2020 piątek: Z wizytą u pszczół.

1.Film : Z wizytą u pszczół

2.Rysowanie po śladzie.

3.Praca plastyczna : pszczółka z rolki po papierze toaletowym.

4.Karta pracy – na podwórku.

5. Zabawa matematyczna – „na farmie”.

 

TEMATYKA TYGODNIA: WIOSNA W PARKU I OGRODZIE

14.04.2020 wtorek: Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienka.

1.Zabawy z literą h,H

2.Zabawa ruchowa „Wheel decide”.

3.MDS – mała litera h

4.W jaki sposób  roślina pije wodę

 

15.04.2020 środa: Wiosenkowo, fiołkowo.

1.Oglądanie programu telewizyjnego „Miś i Margolcia – wiosna”

2.Wiosenna matematyka – zadania na kartach pracy.

3.Zabawy „wiosenny kwiat” – praca usprawniająca motorykę małą.

4.J. angielski – spring is all around.

 

16.04.2020 czwartek: Wyprawa po wiosenne słońce.

1.Praca plastyczno – techniczna „bocian”.

2.Zabawy ruchowe z dywanem.

3.MDS –wielka litera H

4. Słuchanie opowiadania czytanego przez Mirosława Bielińskiego – Olek i Ada „Oznaki wiosny”.

17.04.2020 piątek: Pachnąco, kolorowo, smacznie i zdrowo.

1.Ćwiczenia grafomotorycze

-wg Tymichowej oraz z kolekcji indywidualnego rozwoju – Rysowanki 6 +.

2.Robienie kanapek z serka i nowalijek oraz parzenie zielonej ( lub owocowej ) herbatki przy pomocy osoby dorosłej.

3.Zagadki o owocach i warzywach.

4. Realizacja projektu zdrowotnego „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Układam zdrowy jadłospis.

 

TEMATYKA TYGODNIA: KOLOROWA WIELKANOC

Poniedziałek 6.04.2020 – Wielkanocny zajączek

1.Historyjka obrazkowa: Przygoda zajączka. Rysowanie zajączka po śladzie, oburącz. Uzupełnianie obrazka.

2.Praca plastyczna, wg wzoru : Zajączek z rolki po papierze toaletowym.

3.Zabawa logopedyczna „Baba w buzi”. Przedświąteczne porządki – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

4.J. angielski – Easter time. Zabawy z piosenką The bunny hokey pokey.

Wtorek 7.04.2020 – Pisanki – jaja malowane. 

1.Wprowadzenie litery „j” na podstawie wyrazów: jajko, Jola. Zabawy z literami.

2.Zabawa ruchowa – „ Z jajkiem do celu”.

3.MDS mała litera j

4.Eksperyment : gumowe jajko.

Środa 8.04.2020 – Wielkanocny stół

1.Wielkanocny koszyczek – zabawy matematyczne.

2.Słuchanie piosenki „pisanki – jajka malowane „ Wystukiwanie rytmu.

3.Rozbite jajo – terapia ręki. Ćwiczenie kształtująca motorykę małą.

4. J. angielski – Happy Easter! – zabawy ruchowe wykorzystujące poznane słownictwo.

Czwartek 9.04.2020 – Baranek i inne symbole świąteczne.

1.Praca plastyczno – techniczna – Wielkanocny kurczaczek.

2.Doczep ogon zajączkowi – zabawa ruchowa z elementem celowania.

3.Wielka litera J. MDS

4.Słuchanie opowiadania „o śniadanku baranka”.

Piątek 10.04.2020 – Wielkanocne tradycje

1Słuchanie bajki czytanej przez rodzica :  Bajeczka wielkanocna

2.Słuchanie ; taniec kurcząt w skorupkach . Łączenie kropek od 1-10. Ozdabianie skorupki jajka .

3.Wielkanocne bingo – zabawa z sylabami.

4. Dorysuj 2 część pisanki – karta pracy.

 

TEMATYKA TYGODNIA: CHRONIMY PRZYRODĘ

Poniedziałek 30.03.2020 –  Czyste powietrze, czy wiemy czym oddychamy? 

1.• „Co to jest powietrze?” – rozmowa kierowana z wykorzystaniem obrazków, określanie wpływu przedmiotów na jakość powietrza

„Historia o sadzeniu drzew” – zabawa rozwijająca kompetencje językowe, wykonanie zadania na kartach pracy

2.• „Kwiatowy eksperyment” – zabawa badawcza, przygotowanie eksperymentu

  • „Co porwał wiatr?” – zabawa dydaktyczna doskonaląca pamięć wzrokową i umiejętność klasyfikowania
  1. Na jaką samogłoskę rozpoczyna się nazwa obrazka? – oznaczanie głoski w nagłosie.
  2. J. angielski – Bugs. – wprowadzenie do tematyki.
  • Maisy’s bugs – oglądanie filmiku wprowadzającego do tematyki owadów.
  • Zabawy z grą memory bugs.

Draw your favourite bug – rysowanie wybranego owadu.

Wtorek 31.03.2020 – Co mają wspólnego deszcz i cytryna?

1.prowadzenie litery „Ł,ł”. Zapoznanie z literą. Dzielenie wyrazów podstawowych na sylaby. Czytanie sylab z użyciem litery ł.

2.Zabawa ruchowa – butelkowy slalom.

3.Metoda dobrego startu – mała litera ł

4. Paxi – cykl hydrologiczny-film edukacyjny (youtube)

Środa 1.04.2020 – Po co nam tyle śmieci?

1.Oglądanie bajki edukacyjnej proekologicznej- youtube

  • „Rzut do kosza” – zabawa ruchowa, wdrażanie do segregowania odpadów
  • „Pod dyktando” – zabawa ruchowa utrwalająca kierunki

2 „Posłuchaj, policz i ułóż” – zabawa dydaktyczna, liczenie usłyszanych dźwięków wykonanych na samodzielnie zrobionych instrumentach

  • „Zaznacz drogę” – zabawa kształtująca umiejętność kodowania, wykonanie zadań w „Kartach pracy”
  1. Zabawa z elementem terapii ręki – rzucamy śmieci do kosza.
  2. J. angielski – bugs are flying.
  • What can be next? – co będzie następne. Podawanie nazwy kolejnego obrazka na zasadzie rytmu.
  • Zabawa ruchowa – bugs.

Draw a crciket – grafomotoryczna karta pracy.

Czwartek 2.04.2020 – Kto odpowiada za czystość na naszej planecie?

  1. „Moja planeta – Ziemia”. Praca plastyczna dowolną techniką.
  2. Zabawa ruchowa – Przeprawa przez rzekę.
  3. Nasza planeta – karta pracy.

4.Metoda dobrego startu – wielka litera Ł

5..Kapsle- tradycyjna gra w kapsle, usprawniająca motorykę małą

Piątek 3.04.2020 – Wielki quiz odkrywców przyrody.

1.Quiz matematyczno-przyrodniczy

2.Co może powstać z kropli deszczu – dokończenie ilustracji wg własnego pomysłu.

3.Podsumowanie wiadomości – Moja Eko-książka. Wykonanie własnej książeczki o tematyce ekologicznej.

4. Interaktywne zabawy o tematyce ekologicznej – ciufcia.pl

 

TEMATYKA TYGODNIA: WYPRAWA W KOSMOS 

Poniedziałek 23.03.2020 Słońce, księżyc, planety Co za niesamowity układ.

1.Co to jest kosmos? Swobodne wypowiedzi dziecka na temat kosmosu. Kosmiczny labirynt- karta pracy do wyboru

Oglądanie filmu : W układzie słonecznym ( YouTube). Poznanie nazw planet.

  1. Kosmos- praca plastyczna, technika dowolna oraz format dowolny.
  2. Zabawa oddechowa – przenoszenie małych papierowych elementów za pomocą słomki. Np. (gwiazdki na niebo).
  3. J. angielski – Across the universe. Osłuchanie z piosenką – we’re going to the moon. Karta praca – Blast off!

Wtorek 24.03.2020 Satelity i statki kosmiczne, jak badamy kosmos?

  1. Wprowadzenie litery „g”. Zapoznanie z literą. Dzielenie wyrazów podstawowych na sylaby.
  2. Czytanie sylab ufoludka z użyciem litery g. Karty pracy – litera.
  3. Zabawa ruchowa – skaczące głoski.
  4. Metoda Dobrego Startu- mała litera g.
  5. Słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica : Kosmiczna podróż

25.03.2020 środa Kto to jest astronauta?

1.Wspólne śpiewanie ulubionych piosenek. Oglądanie ilustracji i opowiadanie dziecku o nich : pierwsze zwierzę w kosmosie- Pies Łajka pierwszy człowiek w kosmosie: Jurij Gagarin,  pierwsi ludzie na księżycu: Armstrong i Aldrin ( Apollo 11)

2.Trójkąty i kwadraty – układanie rakiety wg woru. Liczenie ile jest trójkątów a ile kwadratów. Utrwalenie znaków: < > =.

Składanie kartki prostokątnej po przekątnych . Liczenie trójkątów. Cięcie po linii.

Ufo –wykonanie zadań w kartach pracy

3.Terapia ręki – przenoszenie malutkich elementów przy pomocy pęsety

4.J. angielski – The story about the moon. – oglądanie bajki pt. „Papa, please get the moon for me”. Utrwalenie wyrazów rocket oraz moon.

26.03.2020 czwartek: Obserwujemy niebo

  1. Praca plastyczna – ufoludki z farby. Malowanie z użyciem słomki.
  2. Realizacja elementów projektu zdrowotnego. „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Wiem co jem! – zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia. Grupowanie produktów.
  3. Metoda dobrego startu : wielka litera G
  4. Eksperyment :Kosmiczne inspiracje” – zabawy badawcze oparte na mieszaniu płynów o różnej gęstości i kolorze

27.03.2020 piątek Kosmiczne gry i zabawy

  1. „Boogie-woogie” – zabawa ruchowa przy piosence, utrwalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony

„Kosmiczna przygoda” – wykonanie gry planszowej, prezentowanie swojej gry, układanie opowieści w oparciu o grę z wykorzystaniem elementów inscenizacji ruchowej

  1. „Naucz ufoludka” – zabawa pantomimiczna, wdrażająca do stosowania zdrowych nawyków higienicznych i dbania o czystość

 „Wyścigi rakiet” – ćwiczenia oddechowe

  1. Kosmiczne kodowanie – karty pracy. Statki
  2. „Trening astronauty”- zabawa ruchowo- naśladowcza. Ukazywanie ćwiczeń które muszą wykonywać astronauci, by być w dobrej formie fizycznej.

 

Tematyka tygodniowa: Dookoła świata

https://supersimple.com/song/walking-in-the-jungle/?fbclid=IwAR0_CwxCc-swzHJFDeYgu7YGoOHdRpmkkVbWRTBDtXr-fbkWN7i6WlsorMI

Piosenka do osłuchania. 

Karta pracy z języka angielskiego do piosenki „Walking in the jungle” 

walking-in-the-jungle-worksheet-how-many-steps-1

Propozycja zabawy: „Litery z liany”- Układanie liter które już znamy przy pomocy sznurka.

Kolorowanka gotowa do wydruku, zgodna z tematem: chiny

Zapraszam serdecznie do odwiedzenia powyższej strony i wspólne przeczytanie z dzieckiem dowolnie wybranej przez siebie bajki … strona zawiera również karty pracy, aktywności związane z tematyką dookoła świata.

http://miedzykulturowa.org.pl/?fbclid=IwAR3GDqBhskw3731lLBqguqcVV65TRT1SkXT1Gh7JREspTwuXRqVbsijEq7A

Zachęcamy również do korzystania ze stron internetowych, na których znajdują się zadania i działania, które wspomogą rozwój dzieci:

https://dziecisawazne.pl/sensoryczna-matematyka/?fbclid=IwAR05QlK2_DF9JpbzJ1NN7Wf-zkzp-Z1PZqtkr8U4BsvGHkfRzQUrkzyUU6I

https://dzieciakiwdomu.pl/2016/01/jak-kreatywnie-wykorzystac-plastikowe-nakretki-w-pracy-i-zabawie-z-dziecmi.html?fbclid=IwAR0hU0CqrNRMQNaq0MURprDK23eUk5Jvq_j9NkLRh9OvFpmf6vE4IdddCV0

https://eduzabawy.com/pomoce-dydaktyczne/katarzyna-kolodziejska/plansze-matematyczne-z-klamerkami/?fbclid=IwAR3AwYWCU-7-hzNfBjxB8WqF-WoI0a-2P4lfctf7-5424YvdPNYutw3AKmI

https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne-w-domu-zagraj-w-gre-przedszkole/?fbclid=IwAR1oe4mWkuelm3_p1W4fQuSme7c4XhgCbW7CvXLSjhiFXMKAyyewfItBxS8

https://mojedziecikreatywnie.pl/?fbclid=IwAR2e47DswQQ0pXUYjY6YC5FHGQDgTyod4F5qTdcxy2U5m0z3zcW6OWHipr4

 

Przedszkole nr 14 im. Janusza Korczaka w Rybniku
ul. Śląska 1a
44-206 Rybnik
tel: +48 32 739-32-40
fax: +48 32 739-32-40
Copyright © 2018.  Hard-Comp.pl All rights reserved.